Koulutukset - Kansainvälistyminen

Sujuvat kansainvälisen kaupan toimitukset

Kansainvälisen kaupan säännöt, määräykset ja toimintatavat muuttuvat ja tarkentuvat jatkuvasti esimerkiksi toimitusehtojen, arvonlisäveroasioiden, tulliraportoinnin, alkuperäsäännöstöjen ja -sopimusten, asiakirjakäytäntöjen, maksuliikenteen, lainsäädännön ym. osalta. Muutokset asettavat uusia vaatimuksia kaikille vientitehtävissä toimiville sekä tarkennus-/muutostarpeita yrityksen kaupallisille järjestelmille.

Onnistunut kansainvälinen kauppa edellyttää kaupankäynnin eri vaiheisiin liittyvien riskikohtien tunnistamisen ja niihin varautumisen. EU on määrittänyt koko joukon erilaisia direktiivejä kaupan eri vaiheisiin, joita yritysten pienistä suurimpiin tulee noudattaa ja hyödyntää. Valtaosa näistä määräyksistä tulee ottaa huomioon ja sopia kauppakumppanin kanssa jo kauppaa tehtäessä.

Kannattavasti ja riskittömästi toteutettu kauppa vaatii aukotonta yhteistyötä yrityksen eri sisäisten funktioiden/osastojen sekä ulkopuolisten yhteistyökumppaneiden kanssa. Rajapinnat eri järjestelmien välillä tulee olla kunnossa. Myynti, vienti, logistiikka, taloushallinto, asiakaspalvelu, tuotanto, pankit, vakuutuslaitokset, kauppakamarit ym. ovat osa keskeisiä tekijöitä, joiden panos vaikuttaa kaupan onnistumiseen. Vientikoordinaattori, myyntiassistentti, logistiikkakoordinaattorit, vientiasiakirjojen laatijat, jne. ovat tärkeässä roolissa kaupan prosessien hoitamisessa sekä ovat asiantuntijayksikkö, joka avustaa päättäjiä kaupan eri käytännön kysymyksissä sekä viestittää tarpeista mm. päivittää järjestelmiä muuttuvien säännösten mukaisiksi. 

Tervetuloa päivittämään viimeisimmät tiedot kansainvälisen kaupan toimituksista!

Kouluttajana kansainvälisen kaupan asiantuntija Pirjo Leino

Ohjelmassa:

8.45

Aamukahvit ja ilmoittautuminen

9.00

Tervetuloa!

 

  • Kaupan eri osa-alueet ja keskinäiset vaikutukset toisiinsa

  • Incoterms 2010, mikä ehto sopiva eri kauppa-alueille ja vaikutus maksuliikenteeseen 

  • Kuljetusvakuutus Incotermien mukaan 

  • EU-vaatimuksia yrityksille ( alv- sekä tulliraportoinnit)

  • Erilaisista varastoista, niihin toimittaminen ja edelleen toimitukset (kaupintavarasto, tullivarasto, konsignaatiovarasto, jalostus)

16.00

 Kiitos tilaisuudesta!

 

(lounas n. klo 12, iltapäiväkahvit n. klo 14) 


Paikka

Sokos Hotel Vaakuna

Hovioikeudenkatu 2, Kouvola


Osallistumismaksu

Normaalihinta 449 € + alv 24 %

Jäsenhinta 329 € + alv 24 %


Päivämäärä ja kelloaika

Tapahtuma-aika Ilmoittautumisaika
7.6.2018 9:00 - 7.6.2018 16:00 31.5.2018 16:00
Ilmoittaudu


Sokos Hotel Vaakuna

Hovioikeudenkatu 2, Kouvola