Koulutukset - Muut koulutukset

Tehokas kokous verkossa (Skype tai Lync)

Verkkokokous on tehokas keino järjestää palaveri silloin, kun kaikki osallistujat eivät pääse paikan päälle. Tule oppimaan, miten kokous verkossa järjestetään ja millä käytännöillä kokous todella onnistuu käyttäen Skype for Business -ohjelmaa. 

Osallistujilta toivomme aiempaa kokemusta Lyncin tai Skype for Businessin käytöstä.

Koulutus soveltuu Skype for Business sekä Lync 2013 ja Lync for Mac -sovelluksille. Koulutuksessa käytetään osallistujien omia kannettavia tietokoneita. 

Kouluttajana ICT Specialist Esa Riutta, Wistec Training Oy. 

Ohjelma: 

12.00

 Lounas 

13.00

 Tervetuloa!

 

  Kokouksen tehokas valmistelu

  • Kuinka kutsun osallistujat kokoukseen? Kokouskutsun rakentaminen Outlook-ohjelmalla, suoraan verkkoselaimella tai mobiililaitteesta

  • Miten valitsen helposti kaikille sopivan ajankohdan? Aikataulutuksen työkalut ja muiden varaustietojen tarkastelu

  • Miten jaan kokousmuistiinpanot helpoiten? Kokousmuistiinpanojen jakaminen verkon kautta etu- tai jälkikäteen

  • Miten kutsun kokoukseen ihmisiä, jos en halua kutsua kaikkia Outlookilla? Kokouslinkin luominen ja levittäminen

 

Äänen ja videon käyttö esityksessä

  • Miten estän osallistujia keskeyttämästä esitystä? Yleisön vaimentaminen ja videon estäminen

  • Miten määritän käyttöön ulkoiset kuulokkeet? Oman äänilaitteen vaihtaminen etukäteen tai kokouksen aikana

  • Millä tavoin varmistan äänen kuuluvuuden ja jaetun sisällön näkyvyyden? Läsnäolijoiden hallinta ja käytössä olevat ominaisuudet 

 

Oman tietokoneen työpöydän tai ohjelmien jakaminen

  • Mitä voin jakaa kokouksessa? Työpöydän, ohjelmien ja muiden sisältöjen jakaminen

  • Miten varmistan jaetun työpöytäni tai jakamani ohjelman näkyvyyden ja selkeyden yleisölle? Oman työpöydän asetukset työpöydän jaolle sopivaksi ja jaetun ikkunan sopiva koko 

 

PowerPoint-esitykset kokouksen osana

  • Miten voin pitää esityksen kokouksessa? PowerPoint-esityksen jakaminen

  • Miten yleisö voi osallistua esitykseen? Korostustyökalut, ääniviestintä ja chatti yleisön työkaluina esityksessä

 

Kuinka tehdä yhteistyötä kokouksissa

  • Millaista yhteistyötä kokouksessa voidaan tehdä? Dokumentin yhteismuokkaus ja yhteiset jaetut muistiinpanot

  • Voinko antaa muiden hallita ja vaikuttaa jakamaani sisältöön? Hallinnan antaminen jaettuun sisältöön 

 

Kokouksen turvallisuus

  • Miten estän yleisöä näkemästä arkaluonteista tietoa? Jaetun sisällön tietoturva ja yksityisyys

  • Kuinka estän ulkopuolisia osallistumasta kokoukseen? Kokoukseen pääsyn rajoittaminen

  • Kuinka voin poistaa ja lisätä käyttäjiä kokouksen aikana? Käyttäjien hallinta

  • Voiko kokoukseen liittyä henkilö, jolla ei ole Skypeä tai Lynciä lainkaan? Liittyminen Web App -sovelluksen kautta

  • Voiko kokoukseen liittyä puhelimella? Kokoukseen pääsy Android-, iPhone- ja Windows Phone -laitteella

16.00

 Kiitos tilaisuudesta!

 Mikäli osallistut 12.10.2017 myös Somen uudet ilmiöt -koulutukseen, saat päivän koulutukset yhteishintaan 329 € (jäsenhinta) / 449 € (norm.hinta) + alv 24 %!


Paikka

Datariina

Heikinkatu 7 , Kotka


Osallistumismaksu

Normaalihinta 369 € + alv 24 %

Jäsenhinta 269 € + alv 24 %


Päivämäärä ja kelloaika

Tapahtuma-aika Ilmoittautumisaika
12.10.2017 13:00 - 12.10.2017 16:00 5.10.2017 16:00
Ilmoittaudu


Datariina

Heikinkatu 7 , Kotka