if (CookieConsent::check('Analytics')) { }

Koulutukset

Verkkokoulutus: Puhe-Judon™ peruskurssi 28.3.

Tämän koulutuksen jälkeen osaat hoitaa haastavat vuorovaikutus- ja asiakaspalvelutilanteet hallitusti ja ammattimaisesti. Tilaisuudessa keskitytään kasvokkain ja puhelimessa tapahtuvaan viestintään ja vuorovaikutukseen tilanteissa, joissa vastapuoli on kiihtynyt, turhautunut, vihainen, pettynyt tai jonkin muun tunnekuohun vallassa, ja jolloin normaali viestintä sekä faktatietoihin perustuva selittäminen ei rauhoita vastapuolta.

Koulutuksessa opitaan koko haastavan palvelutilanteen hoitamisen draaman kaari aloituksesta rauhoittelun ja ratkaisun etsimisen kautta tyylikkääseen tilanteen päättämiseen. Opittujen taitojen ja tekniikoiden avulla parannetaan myös osallistujan työssä jaksamista ja työhyvinvointia, sekä vähennetään eskaloituvien konfliktien määrää omassa organisaatiossa.

Tule hankkimaan hyvät valmiudet selvitä ammattimaisesti haastavista kohtaamis- ja vuorovaikutustilanteista!

Asiantuntija:
kouluttaja Tero Ålander Mielenrauha Koulutuspalvelut Oy:stä

Ohjelma:

11.55 
Etäosallistujien yhteyden avaus

12.00 Tervetuloa! Janne Kettunen, Kauppakamarin Koulutus

12.10 Haastavien tilanteiden hallinta vuorovaikutuksen keinoin

  • Mistä tekijöistä asiakkaan pettymys tai haastava käytös voi johtua sekä voiko tekijöihin vaikuttaa
  • Tunnepitoisten tilanteiden ja ihmisten kohtaaminen ammattimaisesti
  • Tunnetilojen purkaminen ja hallitseminen tehokkaasti
  • Miten hallita omia tunteita vaikeissa palvelu- ja viestintätilanteissa
  • Mitä tarkoittaa ammattimainen suhtautuminen viestinnällisiin konflikteihin ja mitä sillä saavutetaan

12.50 Tauko

13.00

  • Miten ammattilainen valmistautuu haasteellisiin viestintätilanteisiin
  • Assertiivisuuden eli oikeanlaisen ja jämäkkyyden merkitys viestinnän onnistumisessa
  • Miten asetetaan ammattimaisesti asiakkaan käytökselle tai vaatimuksille rajat
  • Kuuntelu ja kohtelu - yksinkertaisilla keinoilla kohti onnistunutta viestintää

13.50 tauko

14.10

  • Mitä "Aggressio-oppineen" kohtaamisesta ja rauhoittelusta pitäisi tietää jotta tilanne voidaan hallita
  • Mitä ovat taistelurituaalit ja miten niiden tunnistaminen auttaa haastavissa viestintätilanteissa
  • Ensivaikutelman ja ennakkoasenteiden vaikutus tilanteen hallintaan
  • Kehonkielen taikaa, mitä ovat rauhoittavat eleet?

15.00 Tauko

15.10

  • Mitä eleitä ei ainakaan kannata käyttää ja minkälaista sanatonta viestintää tulisi välttää
  • Miten ja mitä ei kannata sanoa, sekä miten pystyn tunnistamaan ja välttämään näitä kuoppia
  • Miltä ammattilainen näyttää ja kuulostaa haastavissa vuorovaikutus- ja viestintätilanteissa
  • Draaman kaari: aloitus, rauhoittelu, ratkaisun etsiminen ja tilanteen tyylikäs päättäminen
  • Jokaiselle jotakin: Puhe-Judon™ helposti muistettavat peruslauseet, tekniikat ja askelkuviot.

16.00 Koulutus päättyy

Koulutus järjestetään yhteistyössä Helsingin seudun kauppakamarin kanssa.

Kun ilmoitat useamman kuin yhden osallistujan samaan etäkoulutukseen samasta organisaatiosta, maksaa ensimmäinen osallistuja täyden hinnan ja kaikki loput saavat koulutuksen -50% alennuksella. Ilmoittautumiset suoraan asiakaspalveluun: asiakaspalvelu(at)kauppakamarinkoulutus.fi tai 09 2286 0360.

Peruutusehdot:
Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Pidätämme oikeuden mahdollisiin hinnan- ja ohjelmanmuutoksiin.


Osallistumismaksu

Normaalihinta 500 € + alv 24 %

Jäsenhinta 375 € + alv 24 %


Päivämäärä ja kelloaika

Tapahtuma-aika Ilmoittautumisaika
28.3.2022 12:00 - 28.3.2022 16:00 30.12.2021 15:00 - 25.3.2022 15:00
Ilmoittaudu

Tero a CC 8Alander 2048x204820210515105227 280x

Tero Ålander
Asiantuntija, kouluttaja
Mielenrauha koulutuspalvelut Oy

Tero on toiminut turvallisuusalalla erilaisissa asiantuntija-, johto-, ja kehitystehtävissä yli 20 vuotta. Teron laaja-alainen näkemys ja käytännön kokemus erilaisten organisaatioiden ja yhteisöjen
turvallisuushaasteista ja poikkeustilanteista yhdistettynä positiiviseen ja asiakaspalveluhenkiseen otteeseen toiminnan kehittämisessä ja kouluttamisessa luovat pohjan innostaville, hauskoille, monipuolisille ja käytännönläheisille koulutustapahtumille.

Tero on toiminut pitkään yritysturvallisuuden kehittäjänä erilaissa riskienhallinnan ja turvallisuussuunnittelun projektitöissä sekä toiminut koulutus- ja opetustehtävissä mm. ammattikorkeakoulussa.