if (CookieConsent::check('Analytics')) { }

Koulutukset

Verkkokoulutus: Key Account Manager (KAM) -ajokortti® 8-9.6.

Valmennus on tarkoitettu omissa organisaatioissaan asiakkuuksista vastaaville henkilöille, jotka haluavat lisätä valmiuksiaan vastata kovenevan kilpailun luomiin asiakkuuksien johtamisen haasteisiin.

Key Account Manager (KAM) -ajokortin® jälkeen

  • ymmärrät asiakasuskollisuuden, kannattavuuden ja tyytyväisyyden merkityksen
  • ymmärrät kokonaisvaltaisen avainasiakasajattelun mahdollisuudet liiketoiminnan edistäjänä
  • osaat hyödyntää Key Account Managementin mahdollisuudet
  • ymmärrät kohderyhmäajattelun, segmentoinnin ja positioinnin merkityksen
  • sinulla on työkaluja asiakkuuksien kehittämiseen ja johtamiseen
  • osaat kehittää asiakasprosessien hallintataitojasi.

Tervetuloa hakemaan keinoja ja uusia näkökulmia avainasiakkuuksien määrätietoiseen hoitamiseen!

Asiantuntija:
FT, KTL Mikko Mäntyneva, MCS-Management Consulting Services Oy

Ohjelma:

1. päivä

8.45 Ilmoittautuminen

9.00 Asiakassuhteiden hallinta ja johtaminen

Johdatus asiakassuhteiden hallintaan ja johtamiseen
• Asiakkuuden kolmiyhteys: asiakastyytyväisyys, -uskollisuus, -kannattavuus
• Aidon asiakaslähtöisyyden rakentaminen organisaatioon
• Asiakaskannan analysointi ja strategiset valinnat

Näkökulmia asiakasaktiviteettien ohjaukseen
• asiakkuuden elinkaari
• myynnin volyymi
• potentiaali ja kannattavuus

Asiakaskannattavuus asiakkuuksien johtamisen kulmakivenä
• Kannattavat ja arvokkaat asiakkuudet
• Asiakaskannattavuuden parantaminen käytännössä Asiakkuuden hoitomallit
• Miten huomioida asiakkuuden luonne hoitomallin rakentamisessa?
• Hoitomallien rakentaminen ja käyttöönotto

16.00 Ensimmäinen seminaaripäivä päättyy

2. päivä

9.00 Key Account Managementin kehittäminen omassa yrityksessä

Asiakkuuksien johtaminen ja Key Account Management
• Key Accountit ja asiakkuusportfolion johtaminen
• Yksittäisten Key Accountien johtaminen

Key Account Managementin kriittiset menestystekijät
• Key Account – toiminnan tavoitteet
• KAMin menestystekijöiden realisointiin liittyvät keinot ja toimintatavat

Key Account Management -prosessin syventäminen
• Key Account Management – prosessin syventämisen vaiheet
• Vaihtoehtoisia organisoitumisia Key Account Managementiin
• Raportoinnin hyödyntäminen

Key Account Management-toiminnan suunnitelmallinen kehittäminen
• Avainasiakkuuden analysointi
• Asiakaskohtaiset tavoitteet – millaisia toiminnallisia tavoitteita yksittäisille Key Accountille
• Asiakkuuden syventäminen – lisää kasvua ja kannattavuutta
• Vaikuttavat ja tehokkaat asiakaskohtaamiset yksittäisten Key Accountien kanssa
• Tavoitteista konkretiaan – miten rakennan KAM:ia tukevan toimintasuunnitelman

16.00 Tilaisuus päättyy

Koulutus järjestetään yhteistyössä Helsingin seudun kauppakamarin kanssa.

Peruutusehdot:
Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu.  Peruutukset on tehtävä kirjallisesti. Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta. Helsingin Kamari Oy:llä on oikeus peruuttaa koulutustilaisuus ilman korvausvelvollisuutta ilmoittamalla siitä asiakkaalle sähköpostilla viimeistään neljä (4) arkipäivää ennen tilaisuuden ajankohtaa. Pidätämme oikeuden mahdollisiin hinnan- ja ohjelmanmuutoksiin.

Striimin ohjeet:
Tilaisuus lähetetään suorana. Voit osallistua helposti etänä omalta koneeltasi. Saat päivää ennen tilaisuutta sähköpostissa ohjeet ja linkin, josta pääset seuraamaan lähetystä. Varmista, että tietokoneesi internetyhteys toimii ja pystyy toistamaan livevideota ja että koneen äänet toimivat ja äänenvoimakkuus on sopivalla tasolla. Verkkoselaimista suosittelemme Chromen käyttöä. Osallistuessasi striimiin voit lähettää etukäteen kouluttajalle kysymyksiä sähköpostitse asiakaspalvelu(at)kauppakamarinkoulutus.fi


Osallistumismaksu

Normaalihinta 950 € + alv

Jäsenhinta 750 € + alv


Päivämäärä ja kelloaika

Tapahtuma-aika Ilmoittautumisaika
8.6.2021 8:45 - 9.6.2021 16:00 26.3.2021 15:00 - 7.6.2021 15:00
Ilmoittaudu

key account manager 3

Mikko Mäntyneva

FT, KTL
MCS-Management Consulting Services Oy

FT, KTL Mikko Mäntyneva on liiketoiminnan kehittämisen yliopettaja, kouluttaja, puhuja ja tietokirjailija. Hänellä on kolmen vuosikymmenen kokemus niin liike- kuin muunkin toiminnan kehittämisestä eri toimialoja edustavissa organisaatioissa. Hänen keskeisiä osaamisalueitaan ovat asiakaslähtöinen liiketoiminta, B2B-myynti, tuottavuuden parantaminen (Lean) ja projektitoiminnan kehittäminen. Mäntyneva on kouluttanut viime vuosien aikana yli tuhat (Key) Account Manageria ja myyntipäällikköä. 

Mäntyneva on koulutukseltaan kauppatieteiden lisensiaatti (markkinointi) ja filosofian tohtori. Tohtoriksi Mäntyneva väitteli asiakkuusosaamisen kehittämisestä suomalaisissa yrityksissä. 

"Käteen jäi oikeasti työkaluja esim. asiakashoitosuunnitelmien tekemiseen."
"Hyvä setti. Mies tiesi mistä puhui, mukavasti höysti teoriaa esimerkeillä."
"Aivan loistava ja inspiroiva kouluttaja. Hyvät esimerkit ja kannustavat mielipiteet."
"Tilaisuudessa parasta oli keskusteleva ilmapiiri ja se, ettei pelkästään katsottu "kalvoja" ja ihmetelty. Hyvä ja avoin porukka, olisi voinut olla vaikka vielä yhden päivän."