if (CookieConsent::check('Analytics')) { }

Koulutukset

Verkkokoulutus: Osta fiksusti pilvipalveluita ja vältä it-sopimusriskit 19.9.

Osaatko ostaa IT-palveluita pilvestä? Osaatko tehdä järkeviä IT-sopimuksia? Miten vältät riidat?  

Pilvipalveluiden käyttö on arkipäiväistynyt, mutta se ei ole kuitenkaan tehnyt niiden käytöstä riskitöntä. Tilaisuudessa saat käytännönläheisiä vinkkejä, miten minimoit pilvipalveluiden ostoon ja käyttöön liittyvät riskit, turvaten samalla yrityksen liiketoiminnan jatkuvuuden. Koulutuksessa kuulet myös, miten tietojen omistajuuteen, tietosuojaan ja tietoturvaan liittyvät kysymykset kannattaa ratkaista ja miten rakennetaan IT-sopimus, jolla vältät riitatilanteet.

Asiantuntijat:
Dottir Asianajotoimiston kokeneet juristit Partner Jaakko Lindgren, Counsel Otto Lindholm ja Senior Associate Kristina Kotro.

Ohjelma:

11.50 Yhteyden avaus

12.00 Pilvipalveluista on tullut arkipäivää, mutta onko riskit otettu huomioon?

  • Pilvipalveluiden ostamisen kehitys
  • Mistä riidellään kun riidellään pilvipalvelusta?
  • Ostetaanko vain kustannussäästöjä vaiko strategisesti palveluita?
  • Kansainvälisiä esimerkkejä pilvipalveluiden ongelmista
  • Liiketoiminnan jatkuvuus
  • Kuka omistaa liikesalaisuudet?

Pilvipalvelut, data ja tietosuoja

  • Tietojen omistajuus ja käyttöoikeudet
  • GDPR ja pilvipalvelut
  • Tietosuoja kansainvälisissä sopimuksissa
  • Loppukäyttäjien tarpeiden huomiointi
  • Tietoturvasta sopiminen ja auditointi

Miten teen hyvän sopimuksen?

  • Sopimuksen tekeminen ja palvelun sisällön kuvaaminen
  • Palvelun kehittyminen
  • Lisenssimallit ja käyttöoikeuksien määritteleminen
  • Palvelutasoista sopiminen
  • Rajapinnoista sopiminen
  • Hinnoista sopiminen vs. hintojen yllättävät muutokset
  • Sopimuskausi ja sopimuksen päättäminen
  • Vendor lock-in välttäminen

16.00 Koulutus päättyy

Koulutus järjestetään yhteistyössä Helsingin seudun kauppakamarin kanssa.

Hyödynnä lisäosallistujan etu! Kun ilmoitat useamman kuin yhden osallistujan samaan etäkoulutukseen samasta organisaatiosta, maksaa vain ensimmäinen osallistuja täyden hinnan ja kaikki loput saavat koulutuksen -50% alennuksella. Ilmoittautumiset suoraan asiakaspalveluun: asiakaspalvelu(at)kauppakamarinkoulutus.fi tai 09 2286 0360.

Peruutusehdot:
Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Pidätämme oikeuden mahdollisiin hinnan- ja ohjelmanmuutoksiin.


Osallistumismaksu

Normaalihinta 586 € + alv 24 %

Jäsenhinta 440 € + alv 24 %


Päivämäärä ja kelloaika

Tapahtuma-aika Ilmoittautumisaika
19.9.2022 12:00 - 19.9.2022 16:00 5.7.2022 15:00 - 16.9.2022 15:00
Ilmoittaudu